SMARTFON JAKO POMOC DYDAKTYCZNA ORAZ NARZĘDZIE KOMUNIKACJI Z UCZNIAMI
Opublikowano:Nowoczesne technologie są dziś elementem codziennego życia. Towarzyszą pracy, nauce i rozrywce. Są dostępne dla szerokiej grupy odbiorców, która systematyczne rośnie. Z każdym miesiącem obniża się również wiek inicjacji człowieka z technologią. Dziś dzieci, które jeszcze nie potrafią mówić mają za pośrednictwem rodziców dostęp do narzędzi cyfrowych, których obsługi uczą się przez zabawę. Trudno spotkać nastolatka, który nie posiada smartfona podłączonego do internetu nie potrafi sprawnie poruszać się w wirtualnym świecie. Z taką rzeczywistością mierzą się współcześni nauczyciele, którzy często urodzili się i wychowali przed epoką cyfrową a technologii uczą się na bieżąco, zgodnie z potrzebami zmieniającej się rzeczywistości. W publikacji dokonano analizy pozytywnych i negatywnych aspektów wykorzystania smartfonów przez uczniów oraz omówiono wyniki badania ankietowego i wnioski z badań prowadzonych wśród młodzieży licealnej dotyczące opinii na temat technologii w służbie edukacji i możliwości wykorzystania smartfonów jako skutecznych narzędzi dydaktycznych wspierających proces kształcenia.
https://doi.org/10.16926/eat.2018.07.12
Beata Bogusławska-Kręgiel
Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie
2018
Częstochowa
artykuł naukowy
polski