DYDAKTYKA EDUKACJI HYBRYDOWEJ: INDYWIDUALIZACJA W NAUCZANIU HYBRYDOWYM

Opublikowano:

Każdy człowiek jest inny, ma inny potencjał i warunki, dlatego każdy uczeń wymaga indywidualnego podejścia do procesu kształcenia. Pandemia, z którą mierzy się dziś świat zmieniła sposób nauczania i wymusiła konieczność zmiany modelu edukacji. Z dnia na dzień proces, w którym bierze udział nauczyciel,  uczeń i często rodzic został przeniesiony z tradycyjnej szkoły, opartej na bezpośrednim kontakcie do przestrzeni wirtualnej, w której nie każdy z uczestników czuje się komfortowo i potrafi efektywnie i sprawnie działać. Nowe okoliczności stworzyły nowe wyzwania. Odpowiedzią na potrzeby związane ze zmianami jest nauczanie hybrydowe, które umożliwia łączenie edukacji stacjonarnej ze zdalną. Konieczne jest doskonalenie kompetencji, które umożliwią realizację kształcenia w trybie online lub blended. W publikacji dokonano analizy potrzeb jakie wiążą się ze zmianą stylu pracy dydaktycznej, wskazano możliwości jakie niesie cyfryzacja szkoły oraz i pokazano narzędzia, które umożliwiają realizację zadań dydaktycznych z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb każdego ucznia i jego możliwości percepcyjnych.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
http://www.superbelfrzy.edu.pl/wp-content/uploads/2020/11/Indywidualizacja.pdf
Autor:
Zyta Czechowska, Lech Mankiewicz
Wydawca:
SuperBelfrzy RP
Rok wydania:
2020
Typ zasobu:
poradnik, opis dobrej praktyki, broszura
Język:
polski
Format:
pdf