INFORMATYKA, PROGRAMOWANIE I ROBOTY
Opublikowano:Prezentowana publikacja stanowi przewodnik dla początkujących nauczycieli. Znajdą w nim informacje, jak wybrać sprzęt i środowisko do nauczania programowania za pomocą robotów. Publikacja zainspirowana została doświadczeniem własnym autora, polegającym na przygotowaniu uczniów do udziału w zawodach w programowaniu robotów mobilnych. Nauczyciel, autor artykułu opisuje przygotowania, już od pierwszych kroków jakie podjął w celu realizacji projektu, polegających na ogólnej organizacji, przygotowaniu planu dotyczącego przebiegu zajęć, zakupów niezbędnych do jego realizacji. W kolejnej części wymienia narzędzia jakie zostały wybrane, oraz problemy, które zrodziły się na etapie wyborów. Zwraca uwagę na charakter i przebieg zajęć, które prowadzone we właściwy sposób motywują uczniów do podejmowania zdrowej rywalizacji, mającej na celu osiąganie coraz lepszych wyników w konstruowaniu i programowaniu robotów. W artykule opisano innowacyjne projekty uczniów, których osiągniecia w zakresie programowania docenione zostały na ogólnopolskiej Olimpiadzie Innowacji Technicznych i Wynalazczości. Autor zawarł również propozycje produktów przeznaczonych do pracy z dziećmi młodszymi. Informacja zamieszczona na końcu artykułu, dotycząca działania Stowarzyszenia TALENT powinna zachęcić do skorzystania z Kompendium Programistycznego, które może stanowić wsparcie zarówno dla uczniów jak i nauczycieli w rozwoju kompetencji w zakresie TIK.
http://iwe.mat.umk.pl/archiwum/iwe2016/materials/II_Drukarnia_IwE/19.pdf
Tadeusz Bury
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
2016
Toruń
referat
polski