EDUKACJA ZDALNA W CZASIE PANDEMII. EDYCJA II
Opublikowano:Edukacja zdalna od kilku miesięcy jest główną formą przekazu wiedzy, informacji i umiejętności. Już od pierwszych dni po wprowadzeniu ograniczeń epidemicznych i zamknięciu szkół, kształcenie na odległość zaczęło budzić wiele kontrowersji. Byli i są zwolennicy i przeciwnicy takiej formy prowadzenia lekcji, jednak niezależnie od opinii nauka zdalna stała się faktem i na obecną chwilę umożliwia realizację zadań szkoły. W publikowanym raporcie dokonano analizy opinii, jakie na temat nauczania online mają nauczyciele, którzy na co dzień pracują z uczniami za pośrednictwem dostępnych narzędzi technologii cyfrowych. Opisano sukcesy i problemy edukacji zdalnej, istotne z punktu widzenia kadry pedagogicznej, omówiono praktyki jakie na co dzień stosują nauczyciele aby angażować uczniów w proces nabywania wiedzy i umiejętności, podnosić jakość kształcenia i efektywność nauczania oraz podnosić kompetencje, które umożliwią współpracę uczeń nauczyciel zarówno w czasie pandemii i jak i po jej ustaniu w zmienionej cyfrowo rzeczywistości.
https://centrumcyfrowe.pl/wp-content/uploads/sites/16/2020/11/Raport_Edukacja-zdalna-w-czasie-pandemii.-Edycja-II.pdf
Anna Buchner, Maria Wierzbicka
Fundacja Centrum Cyfrowe
2020
Warszawa
raport z badań, raport ekspercki
polski