PODRĘCZNIKI ELEKTRONICZNE - PRZEGLĄD DOSTĘPNYCH ROZWIĄZAŃ
Opublikowano:Zmieniają się potrzeby zarówno nauczycieli, jak i uczniów w zakresie dostępu i możliwości pozyskania wiedzy. Jedną ze zmian, którą wprowadzono by dostosowywać tradycyjną szkołę do procesów, jakie wymusza postęp technologiczny jest wprowadzenie e-podreczników. W publikacji znajdziemy przegląd dostępnych zarówno na rynku polskim jak i światowym tych nowoczesnych narzędzi dydaktycznych. Przedstawione zostały wyniki badań Ministerstwa Edukacji Narodowej, które prezentują różnorodność zarówno samej definicji tego, czym jest e-podręcznik jak i koncepcji jego wdrożenia. Zaprezentowane zostały możliwości jakie daje wykorzystanie e-podręcznika w kontekście dostępnych aktualnie rozwiązań, oraz dokonano przeglądu tychże w korelacji z potrzebami aktualnie istniejącymi. W publikacji znalazła się również propozycja autorskiego modelu e-podręcznika, bazująca na koncepcji umieszczenia go na platformie e-learningowej skorelowanej z portalem edukacyjnym. Przytoczono wyniki badań prowadzonych przez firmę YDP w ramach realizowanych projektów, które pokazały zakres zastosowania multimedialnych środków dydaktycznych przez nauczycieli w trakcie trwania zajęć lekcyjnych. Określają one również potrzeby uczniów i nauczycieli w kontekście stosowania e-podręcznika, oraz założeń jakie powinien spełnić, aby stanowić użyteczne narzędzie dydaktyczne.
http://www.e-edukacja.net/dziewiata/referaty/Sesja_2b_4.pdf
Marlena Plebańska
Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych
2012
Warszawa
referat
polski