W KIERUNKU DYDAKTYKI EPOKI CYFROWEJ

Opublikowano:

Głównym zadaniem współczesnej edukacji, według badań przeprowadzonych przez amerykańską organizację National School Boards Association (NSBA), jest kształtowanie kluczowych dla dalszego życia kompetencji. Współczesny człowiek nie ma potrzeby zapamiętywania dat, faktów, zdarzeń, ponieważ wszystkie te informacje znajdzie w urządzeniu, które nosi przy sobie i tylko kilka sekund dzieli zazwyczaj osobę umiejętnie korzystającą z nośnika informacji od jej uzyskania. Często, na co zwrócił uwagę J. Morbitzer, pozyskaną informację utożsamia się z wiedzą. Czy tak powinien wyglądać współczesny model edukacji? Publikacja prezentuje aktualne trendy przemian w dydaktyce jako nauce oraz kierunki zmian, do jakich powinna dążyć. Zawarte zostały również kluczowe zadania jakie stoją przed nauczycielem w zmieniającej się rzeczywistości szkolnej, oraz ukazane możliwości jakie stwarza epoka cyfrowa. Szkoła powinna zmierzać ku dopasowaniu do realiów i wymagań, nauczyciele powinni współdziałać z uczniami, pomagać i wspierać w samodzielnym dążeniu do poznania. Zmiany konieczne są zarówno w procesie kształcenia, jak i metodach, środkach i formie, czyli czynnikach wyzwalających ten proces.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
article-f3cf6a92-96ee-470a-8259-737bcedf9bc3
ISSN:
1230-1760
Autor:
Walentyna Wróblewska
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica - Wydawnictwo Naukowe NOVUM
Rok wydania:
2014
Miejsce wydania:
Łódź
Język:
polski
Format:
pdf