INTEGRATION OF ICTS AND DIGITAL SKILLS IN TIMES OF THE PANDEMIC COVID-19

Opublikowano:

Pandemia wywołana pojawieniem się wirusa COVID-19 otworzyła nowy rozdział w edukacji. Wymusiła zmianę tradycyjnej formy kształcenia i przeniesienie aktywności szkolnej do przestrzeni wirtualnej. Trudno na obecną chwilę ocenić skutki jakie będzie miała w przyszłości ta zmiana. Jedni upatrują w niej szanse inni widzą wiele zagrożeń i obawiają się o przyszłość młodych i ich poziom przygotowania do życia w przyszłości. Autorzy publikacji dokonują analizy badań, które miały na celu określenie kompetencji cyfrowych ludzi zaangażowanych w proces kształcenia w kontekście integracji technologii informacyjno-komunikacyjnej do systemu oświaty i realizacji pracy dydaktycznej w formie online. Wyniki pokazały, że zarówno poziom integracji ICT jak i umiejętności cyfrowe użytkowników są zadowalające. Ocena ta dała podstawę do dyskusji temat rozwoju aspektów związanych z ICT w czasie pandemii i pokazała, że kształcenie może opierać się na zasobach cyfrowych i ICT a rozwijanie umiejętności cyfrowych pomoże w skutecznej realizacji zadań szkoły w tych trudnych czasach walki z wirusem.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
10.5430/ijhe.v9n9p11
ISSN:
1927-6052 (electronic), 1927-6044 (print)
Autor:
Jose Antonio Manco-Chavez, Yrene Cecilia Uribe-Hernandez, Roberto Buendia-Aparcana, Jacinto Joaquin Vertiz-Osores, Sandy Dorian Isla Alcoser, Raul Alberto Rengifo-Lozano
Wydawca:
Sciedu Press
Rok wydania:
2020
Typ zasobu:
artykuł naukowy
Język:
angielski
Format:
pdf