KOMPETENCJE CYFROWE 19 LATKÓW
Opublikowano:Umiejętności cyfrowe są dziś niezbędne. Żyjemy w świecie cyfrowych przemian, które dokonują się systematycznie i dynamicznie. Dziś już nawet małe dzieci mają dostęp do narzędzi cyfrowych, których uczą się intuicyjne w trakcie zabawy. Konieczność dostosowania umiejętności do wymogów współczesności sprawiła, że formalne kształcenie kompetencji cyfrowych zaczyna się już na pierwszym poziomie nauczania i jest realizowane w ramach kolejnych etapów edukacyjnych. W publikacji dokonano oceny kompetencji kluczowych współcześnie jakie posiadają 19-letni użytkownicy narzędzi cyfrowych. W ramach prowadzonych badań sprawdzano efektywność edukacji ponadpodstawowej w zakresie kompetencji cyfrowych oraz dokonano oceny poziomu i zakresu nabytych umiejętności w kontekście wpływu środowiska szkolnego na proces ich nabywania i doskonalenia. Badania pozwoliły scharakteryzować sylwetkę ucznia, dokonać charakterystyki szkoły średniej do której uczęszcza oraz zdefiniować umiejętności, których nabycie umożliwi realizację procesu kształcenia online i efektywne zdobywanie wiedzy.
https://www.researchgate.net/publication/340223391_Artur_Baranowski_Kompetencje_cyfrowe_19_latkow
Artur Baranowski
Wydawnictwo Naukowe TYGIEL sp. z o.o
2019
Lublin
fragment książki
polski
978-83-65932-85-3