KOMPETENCJE CYFROWE 19 LATKÓW

Opublikowano:

Umiejętności cyfrowe są dziś niezbędne. Żyjemy w świecie cyfrowych przemian, które dokonują się systematycznie i dynamicznie. Dziś już nawet małe dzieci mają dostęp do narzędzi cyfrowych, których uczą się intuicyjne w trakcie zabawy. Konieczność dostosowania umiejętności do wymogów współczesności sprawiła, że formalne kształcenie kompetencji cyfrowych zaczyna się już na pierwszym poziomie nauczania i jest realizowane w ramach  kolejnych etapów edukacyjnych. W publikacji dokonano oceny kompetencji kluczowych współcześnie jakie posiadają 19-letni  użytkownicy narzędzi cyfrowych. W ramach prowadzonych badań sprawdzano efektywność edukacji ponadpodstawowej w zakresie kompetencji cyfrowych oraz dokonano oceny poziomu i zakresu nabytych umiejętności w kontekście wpływu środowiska szkolnego na proces ich nabywania i doskonalenia. Badania pozwoliły scharakteryzować sylwetkę ucznia, dokonać charakterystyki szkoły średniej do której uczęszcza oraz zdefiniować umiejętności, których nabycie umożliwi realizację procesu kształcenia online i efektywne zdobywanie wiedzy.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
https://www.researchgate.net/publication/340223391_Artur_Baranowski_Kompetencje_cyfrowe_19_latkow
Autor:
Artur Baranowski
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe TYGIEL sp. z o.o
Rok wydania:
2019
Miejsce wydania:
Lublin
Typ zasobu:
fragment książki
Język:
polski
ISBN:
978-83-65932-85-3
Format:
pdf