PROGRAMOWANIE. JAK UCZYĆ, Z POMOCĄ CZEGO I DLACZEGO
Opublikowano:Podstawa programowa stanowi, że zadaniem szkoły podstawowej jest przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. Nauczyciele powinni stwarzać uczniom warunki do nabywania umiejętności wyszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł, z zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych, na zajęciach z różnych przedmiotów. Nauczyciele informatyki stają przed trudnym wyzwaniem. Współczesne dzieci od kołyski korzystają z komputerów i zarówno one, jak i często ich rodzice przeświadczeni są, że lekcje informatyki to błahostka. Nie zdają sobie sprawy, że uczenie się i nauczanie informatyki to trudne zadanie, zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów, zwłaszcza gdy chodzi o naukę języków programowania. Dziś powstaje coraz więcej narzędzi i pomocy dydaktycznych, które mają za zadanie pomóc dzieciom zrozumieć trudną sztukę programowania, więc otwierają się nowe możliwości , które można wykorzystać na zajęciach w szkole. W artykule autor prezentuje niektóre z nich, opisuje zalety i wady każdego z nich, przybliża zasady pracy w konkretnym środowisku oraz określa subiektywnie stopień trudności w opanowaniu nauki programowania w poszczególnych językach. Podaje też możliwości zastosowania stworzonych aplikacji. Podkreśla wagę nauczania poprzez eksperymentowanie i korzystanie w wielu narzędzi, w celu rozbudzenia w uczniu ciekawości i chęci poznania co powinno przyczynić się do łatwiejszej i przyjemniejszej formy przyswajania informacji.
http://iwe.mat.umk.pl/iwe2017/materials/art2017/14.pdf
Damian Kurpiewski
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
2017
Toruń
referat
polski