NEURODYDAKTYKA, CZYLI NAUCZANIE PRZYJAZNE MÓZGOWI
Opublikowano:Świat pędzi do przodu i w niemal wszystkich dziedzinach aktywności człowieka zachodzą zmiany. Jedne dokonują się wolniej, inne zachodzą szybciej, nie ma jednak wątpliwości , że są one nieodłącznym elementem rzeczywistości. Jednym z obszarów, w którym zmiany są szczególnie widoczne jest system edukacji. Od lat wprowadzane są nowe reformy, które mają usprawnić proces kształcenia i podnieść jakość nauczania. W niniejszym opracowaniu omówiono zagadnienia związane z neurodydaktyką i związanym z nią nowym podejściem do nauczania. W publikacji zdefiniowano pojęcie, które pomimo, iż powstało w połowie lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku, dla wielu niezwiązanych z tematem jest pojęciem obcym, omówiono założenia aktualnego modelu edukacyjnego w kontekście nauczania przyjaznego mózgowi, skierowanego na rozbudzanie ciekawości ucznia oraz angażowanie do poszukiwania samodzielnych rozwiązań. Zwrócono uwagę na istotne w dydaktyce elementy, które wspierają proces uczenia. Każde dziecko rozwija się w indywidualnym tempie dlatego niezwykle ważna jest dziś indywidualizacja procesu kształcenia i dopasowanie metod i treści do możliwości poznawczych ucznia. Autorka materiału przytacza przykłady nauczania przyjaznego mózgowi, które obrazują jak w praktyce powinna wyglądać praca z uczniem w nowej odpowiadającej na potrzeby formie.
https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=3268
Marzena Żylińska
Ośrodek Rozwoju Edukacji
2015
Warszawa
opis dobrej praktyki
polski