THE ECONOMIC IMPACTS OF LEARNING LOSSES

Opublikowano:

Współczesna edukacja mierzy się z trudnym wyzwaniem jakim jest realizacja procesu kształcenia w formie zdalnej. Zmiana formy nauczania i przeniesienie zajęć z tradycyjnej sali lekcyjnej do przestrzeni wirtualnej przysporzyła wielu problemów. Dla jednych problemem są braki kompetencyjne dla innych problemy sprzętowe, są też tacy, którzy nie posiadają ani narzędzi ani umiejętności umożliwiających realizację zadań dydaktycznych w formie zdalnej. W publikacji dokonano oceny negatywnych skutków z jakimi będą się musieli liczyć młodzi ludzie, którym przyszło w takich czasach i w takiej formie zdobywać wiedzę i umiejętności. Pandemia wywołana dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-19 trwa i na obecną chwilę nie można określić, kiedy ustąpi i będzie można ponownie otworzyć szkoły dla uczniów. Autorzy materiału podkreślają wagę problemu i konieczność podejmowania działań, które usprawnią i poprawią jakość nauczania online, ponieważ straty edukacyjne związane z zakłóceniami w pracy placówek oświatowych na obecną chwilę są ogromne, systematycznie rosną i mogą powodować trudne do nadrobienia luki kompetencyjne, które obniżą jakość życia ludzi w przyszłości.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
https://doi.org/10.1787/21908d74-en. , https://www.oecd.org/education/The-economic-impacts-of-coronavirus-covid-19-learning-losses.pdf
Autor:
Eric A. Hanushek, Ludger Woessmann
Wydawca:
OECD Publishing
Rok wydania:
2020
Miejsce wydania:
Paryż, Francja
Typ zasobu:
raport ekspercki
Język:
angielski
Format:
pdf