TEACHERS’ TRAINING AND USE OF INFORMATION AND COMMUNICATIONS TECHNOLOGY IN THE FACE OF THE COVID-19 CRISIS
Opublikowano:Technologie komunikacyjne w dobie pandemii niewątpliwie pomogły w realizacji zadań szkoły i pracy dydaktycznej. Stały się elementem codzienności, który umożliwił funkcjonowanie. Niestety poziom umiejętności użytkowników korzystających z narzędzi cyfrowych nie zawsze pokrywa się z potrzebami jakie niesie cyfryzacja. Publikowany dokument zawiera informacje dotyczące kompetencji nauczycieli, środowiska nauczania i uczenia oraz warunków pracy nauczycieli realizujących zadania szkoły w zmienionych przez pandemię warunkach. Opracowanie przygotowano w oparciu o Międzynarodowe Badanie Nauczania i Uczenia się (TALIS), które jest pierwszym i jedynym międzynarodowym badaniem warunków nauczania i uczenia się. W materiale wskazano czynniki, które decydują o możliwości i potrzebie korzystania z technologii w procesie dydaktycznym oraz wskazano korzyści, które wynikają z włączenia technologii do procesu kształcenia i umożliwiają zachowanie ciągłości uczenia się w trakcie zamknięcia placówek oświatowych.
https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/696e0661-en.pdf?expires=1617121003&id=id&accname=guest&checksum=38295DB059B18EBE8D5B7CC206D6067A, https://doi.org/10.1787/696e0661-en.
23039280
OECD
OECD Publishing
2020
Paryż, Francja
artykuł naukowy, raport z badań
angielski