THE LIKELY IMPACT OF COVID-19 ON EDUCATION: REFLECTIONS BASED ON THE EXISTING LITERATURE AND RECENT INTERNATIONAL DATASETS
Opublikowano:Pandemia z jaką zmaga się dziś świat zmieniła wiele zarówno w życiu ludzi jak i funkcjonowaniu Państw. Aby ograniczyć rozprzestrzenianie się groźnego dla zdrowia i życia wirusa wprowadzono ograniczenia, w tym zamknięto szkoły i placówki oświatowe. Przeniesiono proces kształcenia do przestrzeni wirtualnej, w której nauka odbywa się w formie zdalnej. Niniejszy raport obrazuje jak sytuacja pandemiczna wpłynęła na naukę i poziom osiągnięć edukacyjnych uczniów. Dokonano analizy zarówno pośrednich jak i bezpośrednich przyczyn, które mogą wpływać na osiągnięcia dzieci oraz oceny ewentualnych negatywnych skutków jakie będzie za sobą pociągała przedłużająca się izolacja i edukacja w warunkach online.
http://dx.doi.org/10.2760/126686
1831-9424 (online)
Giorgio Di Pietro, Federico Biagi, Patricia Dinis Mota Da Costa, Zbigniew Karpinski, Jacopo Mazza
Publications Office of the European Union
2020
raport ekspercki
angielski
978-92-76-19937-3 (online)