SCRATCH NA POWAŻNIE?
Opublikowano:Scratch to program, który powstał z myślą o dzieciach, do nauki programowania poprzez zabawę. Stworzony został, by poprzez łatwą obsługę - przeciągnij i upuść, zarazić dzieci pasją odkrywania, zachęcić do nauki prostego programowania. Scratch to przyjazne i popularne środowisko, które umożliwia tworzenie muzyki, gier interaktywnych historyjek, prostych animacji. W publikacji autorzy poddali kilka pomysłów i sugestii dotyczących możliwości programowania obliczeń za pomocą bloczków. Proponują wprowadzanie na zajęciach projektów łączących matematykę i elementy kodujące. Rozwiązując takie problemy, wzrasta u dzieci zrozumienie i rozwijanie myślenia komputerowego i komputacyjnego, które są istotnym elementem edukacji w cyfrowej szkole. Zwrócili uwagę na obszary, w których należy je rozwijać. Jak wynika z analizy badań przytoczonych w publikacji, dzieci wykazują duże zainteresowanie nauką programowania a proponowane środowisko pomimo, iż nie daje dużych możliwości jest dobrą propozycja na start. Głównym celem nauczyciela jest zachęcić ucznia do nauki a nie zniechęcić, należy wiec dopasować zadania do możliwości i umiejętności. Pierwsze kroki stawiane przez małego informatyka w Scratchu wprowadzą go w świat programowania w środowisku wizualnym w sposób dostosowany do jego potrzeb.
http://iwe.mat.umk.pl/iwe2017/materials/art2017/10.pdf
Agnieszka Borowiecka, Katarzyna Olędzka
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
2017
Toruń
referat
polski