JAK PRZECIWDZIAŁAĆ WYKLUCZENIOM W EDUKACJI? REKOMENDACJE DLA SEKTORA PRYWATNEGO, POZARZĄDOWEGO I SAMORZĄDÓW LOKALNYCH.
Opublikowano:Szkoła jest miejscem, w którym każde dziecko powinno uzyskać dostęp do wiedzy i umiejętności , które przygotują go do dorosłego, dojrzałego życia w społeczeństwie. Pomimo, iż system oświaty systematycznie dąży do realizacji swoich zadań, w rzeczywistości na każdym etapie edukacyjnym, w każdej szkole i klasie spotkać można zarówno pojedyncze jak i grupowe przypadki, w których uczniowie mierzą się z różnego rodzaju barierami czy to środowiskowymi czy też ekonomicznymi, zdrowotnymi czy innymi, które znacząco utrudniają im dostęp do pełnej oferty edukacyjnej i adekwatnej do oczekiwań jakości usług pedagogicznych. W publikacji omówiono problemy z jakimi borykają się współcześni uczniowie i wskazano kluczowe czynniki, które niekorzystnie wpływają na jakości nauczania i efekty edukacyjne uczniów. Materiał zawiera rekomendacje, nad którymi pracowali eksperci zaangażowani w proces wyrównywania szans edukacyjnych. Propozycje przez nich przygotowane zawierają wiele praktycznych i możliwych do realizacji działań, które mogą podjąć zarówno firmy, organizacje pozarządowe jak i samorządy w celu wsparcia szkół i zminimalizowania ryzyka nierówności w polskim systemie oświaty.
https://power-ed.pl/dokumenty/Rekomendacje_PowerED_2021.pdf
Fundacja Katalyst Education
Anna Stokowska, Andrzej Pieńkowski, Joanna Berdzik, Lech Mankiewicz, Grzegorz Mazurkiewicz
Fundacja Katalyst Education
2020
raport ekspercki, materiały konferencyjne, opis dobrej praktyki
polski