NAUCZYCIEL (A)MEDIALNY? KOMPETENCJE MEDIALNE NAUCZYCIELI I ICH WYKORZYSTANIE W NAUCZANIU ZDALNYM
Opublikowano:Dynamiczna ekspansja technologii wprowadza systematycznie zmiany w sposobie funkcjonowania. Wraz z rozwojem narzędzi cyfrowych zmienia się sposób pracy i nauki. Ta sytuacja rodzi nowe wyzwania, na które społeczeństwo musi odpowiedzieć. Początek roku 2020 i pojawienie się pandemii znacznie przyspieszyło proces adaptacji technologii w codzienne życie człowieka, ponieważ wraz ze wzrostem zachorowań pojawiła się konieczność zmiany sposobu realizacji codziennych obowiązków. Przejście z tradycyjnych form pracy i edukacji na system zdalny stało się wyzwaniem, na które nie wszyscy byli przygotowani. Niniejsza publikacja obrazuje z jakimi trudnościami musieli mierzyć się zarówno nauczyciele, którzy bez wcześniejszego przygotowania z dnia na dzień zostali postawieni przed koniecznością realizacji procesu dydaktycznego w formie zdalnej.
DOI: 10.12775/SPI.2020.4.004
2450-5358, 2450-5366 (on-line)
Marzena Janta
Akademia Ignatianum w Krakowie
2020
Kraków
artykuł naukowy
polski