GENERACJA Z OD A DO Z ROLA NOWYCH TECHNOLOGII W NAUCE I ROZWOJU DZIECI W WIEKU 6-12 LAT
Opublikowano:Każda dziedzina życia współczesnego człowieka ulega ewolucji, zmieniają się narzędzia, technologie, warunki w jakich zmiany zachodzą . Oświata jest jednym z tych obszarów, w którym proces dokonuje się sukcesywnie już od kilku lat. Kierunki tych zmian wyznaczane są przez koncepcje edukacyjne, wprowadzane poprzez kolejne reformy oświaty oraz warunkowane zmianami technicznymi jakich dokonuje się w zakresie nowoczesnych środków i narzędzi dydaktycznych. Cyfrowe pomoce dydaktyczne stają się przydatnym narzędziem w procesie dydaktycznym, a komputer jest nieodzownym towarzyszem człowieka już od wczesnego dzieciństwa. Jaka jest rola nowoczesnych technologii w edukacji współczesnych? Na to pytanie wielu szuka odpowiedzi. W przedstawionych materiałach dokonano prezentacji wyników badań zrealizowanych na zlecenie platformy edukacyjnej
Squla.pl, oferującej narzędzie online wspierające naukę dzieci w wieku wczesnoszkolnym (6-12 lat). Celem badania było sprawdzenie i analiza roli nowych technologii w edukacji dzieci z pokolenia Z. Badanie skierowane zostało zarówno do nauczycieli jak i rodziców. Ponad połowa ankietowanych twierdzi, że dzieci wykorzystują komputer zarówno do zabawy jak i nauki. Rodzice przyznają również, że dzieci korzystają z komputera i Internetu niemal codziennie. Analiza wyników pokazuje również z jakich narzędzi dzieci korzystają najczęściej i do jakich aktywności w sieci je wykorzystują. Wyniki przeprowadzonych badań określają jak istotną rolę pełnią współcześnie nowoczesne technologie w życiu dzieci.
gemius
prezentacja
polski