KSZTAŁCENIE NA ODLEGŁOŚĆ A ROZWÓJ KOMPETENCJI CYFROWYCH UCZNIÓW I ICH RODZICÓW W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ – W KIERUNKU NOWEJ SZKOŁY

Opublikowano:

Pandemia zmieniła oblicze edukacji i wprowadziła wiele zmian w sposobie kształcenia. Zmieniły się metody i narzędzia pracy dydaktycznej. Czy ta sytuacja miała również wpływ na efekty kształcenia? Pytanie to zadaje sobie wielu tych, którym zależy na tym aby dzisiejsi uczniowie otrzymali wykształcenie i nabyli umiejętności, które umożliwią im pełne i efektywne życie w przyszłości. W niniejszej publikacji omówiono wyniki badań, w ramach których dokonano analizy problematyki związanej z rozwojem kompetencji cyfrowych uczniów i ich rodziców w czasie pandemii. W materiale zdefiniowano kompetencje kluczowe w zmienionej covidowo rzeczywistości, dokonano analizy wyników dwóch badań przeprowadzonych przez Centrum Nauki Kopernik, we współpracy z Ogólnopolskim Panelem Badawczym Ariadna oraz poddano ocenie poziom kompetencji cyfrowych rodziców i dzieci w zakresie wykorzystania technologii jako nowego narzędzia dydaktycznego.

ISSN:
1233-6688
Identyfikator dokumentu cyfrowego:
https://doi.org/10.14746/se.2020.58.2
Autor:
Sylwia Jaskulska, Aneta Gop
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych
Rok wydania:
2020
Typ zasobu:
artykuł naukowy
Język:
polski
Format:
pdf