TRANSFORMACJA CYFROWA SZKÓŁ MAŁOPOLSKI
Opublikowano:Polskie szkoły systematycznie dopasowują narzędzia, metody i formy pracy do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości, jednak tempo zmianom nadała pandemia COVID-19, która wymusiła wprowadzenie zmian w procesie kształcenia. Z dnia na dzień podjęto decyzję o przeniesieniu aktywności szkolnej na platformy internetowe. Dyrektorzy musieli wyposażyć szkoły w nowoczesne narzędzia dydaktyczne a nauczyciele radykalnie zmienić sposób pracy z uczniem. Sytuacja pandemiczna zweryfikowała poziom wyposażenia szkół i kompetencje cyfrowe kadry pedagogicznej i uczniów. W ramach projektu Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMINE na zlecenie Stowarzyszenia „Miasta w Internecie” przeprowadzono badanie, które miało ocenić poziom przygotowania szkół do transformacji. Wyniki pozwoliły określić wpływ zmian, jakie zaszły w organizacji pracy szkół i w procesie kształcenia na skutek realizacji edukacji online w okresie pandemii COVID-19 oraz wskazać najbardziej znaczące bariery, które utrudniają realizację procesu nauczania w formie zdalnej. W publikacji zawarto również rekomendacje, których wdrożenie umożliwi skuteczną realizację podstawy programowej z wykorzystaniem dostępnych narzędzi TIK.
https://humine.pl/uploads/humine.pl/publication/40/4246_Transformacja%20cyfrowa%20szk%C3%B3%C5%82%20Ma%C5%82opolski.pdf
Maciej Jakubowski, Tomasz Gajderowicz, Sylwia Wrona, Gabriela Grotkowska, Pio Scelina, Wojciech, Szymczak
Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”
2022
Tarnów
raport z badań
polski