KOMPETENCJE CYFROWE PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI JĘZYKÓW OBCYCH I ICH POTENCJALNY WPŁYW NA PLANOWANIE PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Opublikowano:System oświaty wychodzi naprzeciw potrzebom rynku i dopasowuje program kształcenia i narzędzia dydaktyczne do potrzeb zmieniającego się cyfrowo świata. Współcześnie niezwykle ważne jest kształcenie kompetencji przyszłości, które umożliwią aktywne funkcjonowanie w cyfrowej rzeczywistości. W publikacji dokonano analizy poziomu umiejętności cyfrowych studentów, kształcących się na kierunkach pedagogicznych. Badania obrazują poziom kompetencji kluczowych studentów kierunku nauczycielskiego w kontekście przygotowania do zawodu nauczycieli języków obcych. Informacje zawarte w raporcie mogą posłużyć do doskonalenia oferty edukacyjnej w zakresie kształcenia przyszłych nauczycieli, szczególnie zakresie kształcenia kompetencji przyszłości i umiejętności wykorzystania ich w realizacji procesu kształcenia w pracy z uczniami.
https://doi.org/10.14746/n.2020.55.1.7
1429-2173
Magdalena Maziarz
Polskie Towarzystwo Neofilologiczne
2020
Poznań
artykuł naukowy
polski