SZEŚĆ MITÓW NA TEMAT WYKORZYSTANIA NOWYCH TECHNOLOGII W SZKOLE
Opublikowano:Najczęściej ilu ludzi tyle opinii na dany temat. Dziś toczy się wiele dyskusji na temat nowoczesnych technologii, możliwości ich wykorzystania, szans i zagrożeń jakie się z nimi ważą. Autor artykułu postanowił skonfrontować mity powstałe wokół wykorzystania nowoczesnych narzędzi w szkole, z najnowszymi wynikami badań w tym zakresie. Poruszył temat cyfrowych tubylców i cyfrowych imigrantów i scharakteryzował obydwie grupy. Zwrócił uwagę na wpływ narzędzi cyfrowych na mózg człowieka. W artykule znalazły się wyniki badań dotyczące zagadnienia. Autor zwrócił uwagę na konieczność budowania dobrych relacji dorosły-dziecko, aby wspierać młodych w stawianiu kroków w pełnym wyzwań i nie zawsze bezpiecznym świecie cyfrowym. Niepokoją wyniki badań, które wskazują, że tylko nieliczni rodzice nadzorują życie dziecka w cyfrowym świecie tym samym uczestnicząc w nim udzielając wskazówek jeśli zajdzie potrzeba. Z uwagi na dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii ważne jest wdrażanie dziecka w świadome uczestnictwo w cyfrowej przestrzeni. Musimy często zmierzyć się z własnymi wyobrażeniami dotyczącymi cyfrowej rzeczywistości, aby nie tyko wykorzystywać nowe technologie w procesie uczenia, ale przede wszystkim – uczyć młodych ludzi prawidłowego i wszechstronnego ich wykorzystania.
www.bc.ore.edu.pl/Content/890
2299-1786
Stanisław Bobula
Ośrodek Rozwoju Edukacji
2016
Warszawa
artykuł prasowy
polski