WYKORZYSTYWANIE NARZĘDZI WEB 2.0 W PROCESIE EDUKACJI – NA PRZYKŁADZIE NAUK O ZARZĄDZANIU
Opublikowano:Stosowanie nowoczesnych technologii otwiera przed użytkownikami nowe możliwości. Autorzy publikacji wskazali możliwości jakie daje zastosowanie w procesie edukacji, zarówno zdalnej, jak i tradycyjnej, narzędzia technologii Web 2.0. W artykule znalazła się terminologia związaną z zagadnieniem, przestawione zostały rozwiązania technologiczne Web 2.0 pozwalające realizację rożnych potrzeb związanych z uczestnictwem w sieci. Przypomniano w porządku chronologicznym historię tworzenia narzędzi Web 2.0 oraz ich rodzaje. Z uwagi na ich różnorodność, w przewodniku dokonano ich podziału na kategorie, przyjmując węższe rozumienie narzędzi/aplikacji Web 2.0, koncentrując się na konkretnych narzędziach służących realizacji określonych celów dydaktycznych. Szerokie możliwości zastosowania skłoniły autorów do zawężenia obszaru rozważań oceny możliwości ich wykorzystania w procesie dydaktycznym z zakresu zarzadzania. Wnioski jakie można wysnuć po analizie poradnika wskazują, że Web 2.0 jako narzędzie pedagogiczne umożliwia oszczędność czasu, porządkuje treści, ułatwia ich przekazywanie, wzmacnia zdolność komunikowania się a uniwersalny charakter tej technologii, opartej na aplikacjach internetowych, pozwala na wspieranie i wzmacnianie procesu przekazywania wiedzy także w naukach o zarządzaniu.
http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-24afba04-5da9-4baf-ad5e-26ca5db8caf2/c/43.pdf
Janusz Zrobek, Magdalena Ratalewska
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
2013
Rzeszów
referat
polski