PYTHONOWE WYZWANIA DLA POCZĄTKUJĄCYCH
Opublikowano:Nowa podstawa programowa wprowadza naukę programowania już w nauczaniu dzieci młodszych. Wieloletnie badania przyczyniły się do powstania licznych narzędzi umożliwiających nauczanie programowania na tym etapie edukacji. Autorzy publikacji bazując na doświadczeniach zdobytych podczas szkoleń nauczycieli, szukając skutecznych metod do pracy z dzieckiem uczącym się podstaw programowania, zaproponowali rozpoczęcie działań dydaktycznych w oparciu o grafikę żółwia. Językiem, który można doskonale wykorzystać w pracy z dziećmi jest Python, prosty i czytelny język programowania, w którym naukę opiera się na rozwiazywaniu zadań algorytmicznych o wzrastającym stopniu trudności. Aby wprowadzić w ten trudny temat autorzy przybliżyli zasady pracy w tym środowisk, przedstawili przykłady zadań, które uczniowie mogą rozwiązywać na lekcji. Zwrócono uwagę na to, iż zajęcia powinny być prowadzone w taki sposób, aby zaciekawić ucznia, zachęcić do myślenia i twórczego działania. Wskazują, co jeszcze warto wziąć pod uwagę planując naukę programowania. Trzeba mieć na uwadze, że nauka programowania może być trudna, jednak wprowadzenie jej na wczesnym etapie edukacji, poprzez zabawę, otwiera przed dziećmi możliwości i wyposaża je w kompetencje, których plony będą zbierać jeszcze wiele lat później.
iwe.mat.umk.pl/iwe2017/materials/art2017/11.pdf
Katarzyna Olędzka, Wanda Jochemczyk
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
2017
Toruń
referat
polski