EWOLUCJA KATALOGU KOMPETENCJI INFORMACYJNYCH NAUCZYCIELI
Opublikowano:Zmiany, jakie cyfrowe technologie wprowadzają do współczesnej edukacji odnoszą się nie tylko do treści kształcenia, modyfikacji ulegają metody pracy wspierane nowoczesnymi środkami dydaktycznymi. Rozwój technologii i idące za tym zmiany w systemie oświaty wymuszają na nauczycielach konieczność dostosowania się do wymagań współczesnej edukacji. Mając na uwadze dynamiczny rozwój i wyzwania jakie się z nim wiążą w niniejszym artykule dokonano próby usystematyzowania zagadnień związanych ze zdefiniowaniem kompetencji, oraz katalogiem kompetencji informatycznych nauczycieli. Wskazane zostały standardy przygotowania nauczycieli w zakresie technologii informacyjnej i komunikacyjnej oraz określone kryteria osiągnieć dla każdego z nich. Porównane zostały również dokumenty odnoszące się do kształcenia nauczycieli, w celu oceny zachodzących na przestrzeni lat zmian w prawodawstwie oświatowym.
2083-3156
10.15584/di.2017.12.21
Wojciech Czerski
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
2017
Rzeszów
artykuł naukowy
polski