"CYFROWA SZKOŁA" - SZANSA, CZY ZAGROŻENIE DLA EDUKACJI
Opublikowano:Polska oświata poddawana jest procesowi ciągłych zmian. Tworzone są nowe programy, wdrażane narzędzia. Zmiany dotyczą treści, metod i form kształcenia. Edukacja dostosowuje się do wymagań współczesności. Rząd, mając na celu wsparcie instytucji oświatowych w działaniach na rzecz rozwoju szkolnictwa, przygotował program „Cyfrowa Szkoła”, mający w swoim założeniu rozwijanie kompetencji uczniów, przygotowywanie ich do życia w społeczeństwie technologiczno-informacyjnym. Zakłada on również, że działania odpowiednio przygotowanej, świadomej korzyści edukacyjnych kadry nauczycielskiej, wspierane nowoczesnymi środkami dydaktycznym przyczynią się do zwiększenia motywacji uczniów w kierunku rozwijania zainteresowań.
W pierwszej części artykułu autorzy opisują ogólne założenia programu oraz wskazują obszary jakich dotyczą działania, druga część natomiast przedstawia szerzej zagadnienie e-podręcznika oraz zagrożenia, jakie mogą wynikać z jego nieodpowiedniego stosowania.
2083-3156
yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-7d2ebb7d-f973-47ef-a4aa-2265249c8e22/c/Czerski.pdf
Wojciech Czerski, Rafał Wawer
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
2014
Rzeszów
artykuł naukowy
polski