ROBOTYKA I PROGRAMOWANIE W KLASACH 4-8 I WYŻEJ (MINECRAFT I PYTHON)

Opublikowano:

Nauka programowania powinna być dla ucznia ciekawa. Jedynie w taki sposób zachęcić można młodego człowieka do zgłębiania tej trudnej, nie tylko z pozoru, sztuki. Dziś z elementami informatyki i programowania dzieci spotykają się na wczesnym etapie edukacji, dlatego aby nie zniechęcić ucznia tworzone są przyjazne i atrakcyjne środowiska edukacyjne. Cześć z nich uczy poprzez zabawę. Zajęcia z wykorzystaniem takich narzędzi nie mogą nudzić. Bazując na doświadczeniach projektu „Koduj z klasą” prowadzonego przez CEO autor artykułu proponuje wprowadzenie dzieci do nauki programowania za pomocą metody ramifikacji, opartej o język Python i grę Minecraft. Według niego metoda ta może być używana do celów edukacyjnych a stosowanie jej w pracy z dziećmi młodszymi pomoże rozwijać umiejętności i zainteresowania, a przy tym uczyć się znacznie szybciej i efektywniej niż przy zastosowaniu tradycyjnych metod nauczania.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
iwe.mat.umk.pl/iwe2017/materials/art2017/22
Autor:
Adam Jurkiewicz
Wydawca:
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Rok wydania:
2017
Miejsce wydania:
Toruń
Typ zasobu:
referat
Język:
polski
Format:
pdf

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja