O ALFABETYZMIE KOMPUTEROWYM I CYFROWYM SŁÓW KILKA
Opublikowano:Jakie są zasoby wiedzy i umiejętności człowieka, pozwalające na bycie pełnowartościowym członkiem współczesnego społeczeństwa? Na to pytanie wielu badaczy próbuje znaleźć odpowiedź. Wszyscy wiedzą jedno, żyjemy w świecie dynamicznych zmian, które determinują konieczność ciągłego kształtowania kompetencji. Patrząc na wyniki badań dotyczących umiejętności posługiwania się nowymi technologiami cyfrowymi, koniecznym wydaje się być ustalenie kierunku działań zmierzających do wspierania edukacji w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych. W artykule dokonano analizy tychże, zarówno w odniesieniu do uczniów jak i nauczycieli. Określone zostały etapy rozwoju kompetencji. Prezentowane wyniki badań skłaniają do refleksji nad tym, jaki jest realny poziom przygotowania do funkcjonowania w cyfrowym świecie, jak kompetencje Polaków kształtują na tle innych krajów oraz co zrobić aby zachęcić do rozwoju świadomości i umiejętności w zakresie TIK.
http://meritum.mscdn.pl/meritum/moduly/egzempl/22/22_94_abc.pdf
Grażyna Gregorczyk
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli
2011
Warszawa
artykuł naukowy
polski