KOMPUTER – OBIEKT I NARZĘDZIE EDUKACJI. POZNAWCZE WALORY INFORMATYKI I TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ.
Opublikowano:Omawiając zagadnienia związane z nowoczesnymi technologii, komputer postrzegamy zarówno obiekt edukacji, jak i narzędzie w edukacji. Kolejne nowinki technologiczne wprowadzają do edukacji zmiany. Użytkownik uczy się nowych technologii dostosowuje do środowiska cyfrowego zgodnie z oczekiwaniami twórców. Autor mając względzie innowacyjne zmiany jakich ciągle doświadczamy, zwraca uwagę na konieczność nabycia umiejętności związanych ze zrozumieniem istoty działania, możliwości i ograniczeń. W pierwszym rozdziale przedstawia historię komputerów w edukacji, w drugim skupia się na obecnym stanie edukacji informatycznej, oraz pokazuje swoją wizję przyszłości informatycznej w kontekście edukacji rozumianej jako zespół ogólnych działań skierowanych na kształtowanie postaw, wiedzy i umiejętności. W swoich rozważaniach autor podkreśla konieczność personalizacji działań edukacyjnych, promuje nowe rozwiązania edukacyjne i technologiczne, podkreśla konieczność dokonywania zmian organizacyjnych w procesie kształcenia. Podsumowując swoje przemyślenia wskazuje szanse i możliwości ale zwraca również uwagę na zagrożenia związane z e-kształceniem.
https://it-szkola.edu.pl/materialy/homo_informaticus/homo_informaticus_cz8.pdf
Maciej M. Sysło
Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki
2012
Warszawa
fragment książki
polski
978-83-921270-6-2