ROBOTYKA Z ZESTAWAMI LEGO® EDUCATION

Opublikowano:

LEGO Education WeDo 2.0 to narzędzie umożliwiające wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w edukacji przyrodniczej i technicznej na I etapie edukacyjnym. Przy użyciu typowych klocków LEGO oraz prostej elektroniki nauczyciele mają możliwość łatwego realizowania z uczniami projektów, mogą za jego pośrednictwem wprowadzać podstawy myślenia komutacyjnego i programowania. W prezentowanym artykule przedstawiono przykłady wykorzystania LEGO Education MINDSTORMS EV3 i LEGO Education WeDo 2.0 w środowisku klasowym z uwzględnieniem proponowanych zmian programowych dla szkolnej edukacji informatycznej w Polsce. Znalazł się w nim również poglądowy przykład lekcji z wykorzystaniem tego narzędzia. Propozycja scenariusza lekcji zbudowana jest w oparciu o metodę nazywaną przez twórców 4Z, od czterech kolejnych części lekcji: Zacznij, Zbuduj, Zastanów się oraz Zastosuj. Zwrócono uwagę na to, że praca według tej metody przyniesie największą korzyść edukacyjną, jeśli odbywać się będzie w małych grupach przy jednoczesnym zastosowaniu metod aktywizujących takich jak np. dyskusja, burzy mózgów, itp.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
iwe.mat.umk.pl/archiwum/iwe2016/materials/II_Drukarnia_IwE/20.pdf
Autor:
Jakub Piasecki
Wydawca:
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Rok wydania:
2016
Miejsce wydania:
Toruń
Typ zasobu:
referat
Język:
polski