LOGIKA, ALGORYTMIKA, PROGRAMOWANIE, NA ETAPIE WCZESNOSZKOLNYM NA PRZYKŁADZIE APLIKACJI GAME CODE LAB
Opublikowano:Współczesna edukacja kładzie duży nacisk na rozwijanie myślenia komputacyjnego, czyli umiejętności rozwiązywania problemów z różnych dziedzin z wykorzystaniem metod oraz narzędzi wywodzących się z informatyki. Prowadzić ma to do lepszego rozumienia, jakie są możliwości komputerów, ich zastosowań i technologii we współczesnym świecie. Dlatego właśnie podkreśla się konieczność nauczania informatyki i programowania na wczesnych etapach edukacji. W artykule przedstawiono koncepcję nauczania sztuki programowania komputerów, konstrukcji algorytmów, sekwencji i logiki rozumowo-efektowej, rozpoczynając od tak zwanego programowania wizualnego. Propozycja oparta jest na przeglądzie literatury, w konfrontacji z praktycznym scenariuszem z życia wziętego. Przedstawiono studium przypadku zastosowania nauczania Game Code Lab. Celem artykułu jest pomoc nauczycielom w planowaniu, prowadzeniu i ocenie ich wczesnego programowania i zajęć z myśleniem algorytmicznym. Przedstawione przykłady poglądowe dotyczące stanu literatury, materiał prezentujący możliwości pracy z aplikacją oraz na przykład scenariusza praktycznego może stanowić doskonałą wsparcie w pracy dla nauczyciela nauczania informatyki.
iwe.mat.umk.pl/archiwum/iwe2016/materials/II_Drukarnia_IwE/18.pdf
Maciej Rostański
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
2016
Toruń
referat
polski