JAK WYKORZYSTAĆ NARZĘDZIA CYFROWE W PROCESIE WYCHOWANIA? FORMACJA NAUCZYCIELI

Opublikowano:

W ostatnich latach rewolucja cyfrowa wprowadziła zmiany w wielu obszarach życia człowieka, w tym również w edukacji. Polityka oświatowa wdraża sukcesywnie wiele programów, mających na celu poprawę infrastruktury informatycznej w polskiej szkole.

Działania te przyczyniają się do podnoszenia ogólnych kompetencji w zakresie posługiwania się TIK wśród nauczycieli. Aby wesprzeć pedagogów w rozwijaniu umiejętności w dziedzinie wykorzystania technologii informacyjno – komunikacyjnych (TIK) w nauczaniu, komunikowaniu się z uczniami oraz ich rodzicami dostarczanych jest wiele programów edu­kacyjnych i pomocy dydaktycznych do zastosowania z użyciem komputera. W tym samym celu Ministerstwo Edukacji Narodowej opracowało i wdrożyło ogólnopolski Program Cyfrowa Szkoła obejmujący cztery, uzupełniające się obszary: e-nauczyciel, e-zasoby, e-szkoła, e-uczeń. Wdrażany program ma pomóc wyrównać szanse edukacyjne i umożliwić uczniom i nauczycielom dostęp do nowoczesnych urządzeń TIK. Współczesny nauczyciel ma za zadanie wspierać rozwój kompetencji tak aby przygotować uczniów do życia we współczesnym społeczeństwie informacyjnym, w którym korzystanie z nowoczesnych technologii jest podstawową umiejętnością. Rozwój kompetencji uczniów powinien dokonywać się poprzez działania kompetentnych nauczycieli, świadomych korzyści edukacyjnych z wykorzystania TIK. Autorzy artykułu próbują znaleźć odpowiedź na pytanie jak wykorzystać narzędzia cyfrowe w procesie wychowania aby sprostać współczesnym wyzwaniom edukacyjnym.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
http://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/ct/article/download/112/113
ISSN:
0137-6985
Autor:
ks. Rafał Bednarczyk
Wydawca:
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Rok wydania:
2015
Miejsce wydania:
Warszawa
Typ zasobu:
artykuł naukowy
Język:
polski
Format:
pdf