KOMPETENCJE INFORMATYCZNE STUDENTÓW FILOLOGII POLSKIEJ W LATACH 2010-2016
Opublikowano:Rozwój technik informatycznych oraz ich ekspansja w coraz to nowe dziedziny naszego życia powoduje, że kompetencje cyfrowe wymagane są nie tylko od osób związanych z branżą szeroko pojmowanej informatyki i branż pokrewnych. Niniejszy artykuł przedstawia wyniki badań kompetencji cyfrowych przeprowadzonych na grupie studentów Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Badania prowadzone w latach 2010-2016 objęły grupę 677 studentów przedmiotu „Edukacja naukowo-informatyczna”. Obraz wyłaniający się wyników badań nie jest niestety budujący – statystyczny badany student posiada braki w wiedzy na temat technologii informatycznych, komunikacji i Internetu. Również jego praktyczne umiejętności w posługiwaniu się dokumentami elektronicznymi, narzędziami biurowymi i internetowymi nie są na zadowalającym poziomie. Jest to głównie efekt zaniedbań na poprzednich etapach edukacji.
10.14746/pi.2015.1.4.9
2450-6435
Mirosław Wobalis
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
2016
Poznań
artykuł naukowy
polski