APLIKACJE MOBILNE JAKO ŚRODEK DYDAKTYCZNY Z PERSPEKTYWY PEDAGOGIKI MEDIALNEJ
Opublikowano:Jak usprawnić i uatrakcyjnić edukacyjne zmagania w przekazywaniu wiedzy dzieciom i młodzieży we współczesnej szkole i jednocześnie zachęcić ucznia do zaangażowania się w proces jej nabywania? Takie pytanie zadaje sobie wielu nauczycieli, którym zależy aby uczeń odniósł sukces edukacyjny na miarę swoich możliwości. Chcąc dopasować środki i narzędzia dydaktyczne do wymagań szybko zmieniającej się technologicznie rzeczywistości konieczne jest uaktualnianie wiedzy i umiejętności w tym zakresie. Dziś działania dydaktyczne nie opierają się jedynie na słowie pisanym w tradycyjnym podręczniku. Nauczyciele chcąc urozmaicić lekcje i zaciekawić nimi ucznia sięgają po coraz nowsze zdobycze techniki. Artykuł opisuje jak zmienia się przestrzeń szkolna wraz z postępem cywilizacyjnym w zakresie nowoczesnych technologii, wskazuje zalety i wady stosowania nowoczesnych narzędzi komunikacyjno-informacyjnych w procesie przekazywania i nabywania wiedzy. Posługując się wynikami badań autor dokonuje analizy użyteczności nowoczesnych narzędzi cyfrowych w edukacji. Niewątpliwie współczesna edukacja różni się zdecydowanie od tej sprzed kilkunastu lat i współczesnemu dziecku potrzebny jest mądry przewodnik, który wskaże jak mądrze i skutecznie wykorzystać możliwości techniczne dla uzyskania optymalnych wyników nauczania i uczenia się.
2080-9069, 2450-9221 online
10.15584/eti.2016.4.36
Marlena Pieniążek
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
2016
Rzeszów
artykuł naukowy
polski