NAUCZYCIEL W ŚWIECIE TIK - CZĘŚĆ VII. GRY KOMPUTEROWE – ZALETY I EDUKACYJNE WYKORZYSTANIE.
Opublikowano:Nowoczesne technologie towarzyszą człowiekowi już od kilkunastu lat, a ich wpływ nie pozostaje bez znaczenia w procesie wychowania, kształcenia i kształtowania osobowości zwłaszcza dzieci, które dopiero zaczynają swoje zmagania z przystosowaniem się do rzeczywistości. Nowoczesne narzędzia uatrakcyjniają wiele działań a współczesny człowiek często nie wyobraża sobie codziennego dnia bez telefonu, tabletu czy komputera. Wraz z powszechnym dostępem do komputera pojawiły się gry, które przebojem weszły na rynek rozrywkowy, a otwarty dostęp do Internetu sprawił, że stały się popularną formą spędzania czasu wielu młodych. Postrzegane zazwyczaj jako źródło potencjalnych zagrożeń nie zyskały aprobaty w oczach rodziców, którzy najczęściej postrzegają je jako niepotrzebny, niebezpieczny zjadacz czasu. Zupełnie inną opinię na ten temat przedstawia organizacja New Media Consortium, zajmująca się badaniem technologicznych trendów w edukacji, która w zainteresowaniu dzieci grami dostrzega szanse na wykorzystanie ich, jako jednej z bardziej znaczących technologii w procesie przemian jakie zachodzą w edukacji. W artykule dokonano prezentacji walorów gier w perspektywie korzyści edukacyjnych wynikających z włączenia ich jako narzędzia wspomagania do procesu nauczania. Przytoczona została opinia psychologa dotycząca zalet i wad tej innowacyjnej formy nauczania oraz badania Instytutu badań Edukacyjnych, z których wynikami warto się zapoznać.
www.pbwnowysacz.pl/edc_user_data/dat_files/cz7gry_komputerowe.pdf
Barbara Kozik
PBW Nowy Sącz
2016
Nowy Sącz
poradnik
polski