NAUCZANIE I UCZENIE SIĘ Z WYKORZYSTANIEM PODRĘCZNIKA ELEKTRONICZNEGO – OCZEKIWANIA I PRACA Z NIM W OPINII NAUCZYCIELI I UCZNIÓW
Opublikowano:Uwarunkowania współczesnych czasów wymuszają ciągłe dostosowywanie metod pracy nauczyciela. Jest to związane między innymi z rozwojem technologii informacyjnych, który to proces powoduje przesunięcie środka ciężkości w procesie kształcenia z posiadania wiedzy na umiejętność wykorzystania tej wiedzy w działaniu. Jednym z narzędzi wspierających nauczyciela w tym procesie jest e-podręcznik. Potrzebę jego stosowania potwierdzają wyniki ankiet przeprowadzonych uczniów, ich rodziców, a także nauczycieli. Ankietowani w przeważającej części dostrzegają zalety e-podręczników, widzą w nich element, który uatrakcyjni proces edukacji, poszerzy możliwości przekazania wiedzy, wpłynie na rozwój kreatywności uczniów.
W drugiej części referatu Autorka przedstawia przykładowy e-podręcznik, którego jest współtwórcą. Podręcznik zatytułowany Mobilna chemia powstał z uwzględnieniem oczekiwań wyrażonych przez uczestników wspomnianych wcześniej ankiet. Przeznaczony jest do wspierania nauki chemii w szkole gimnazjalnej.
http://www.ktime.up.krakow.pl/symp2014/referaty_2014_10/bartoszewicz.pdf
Małgorzata Bartoszewicz
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
2014
Kraków
referat
polski