BARIERY WYKORZYSTANIA INTERNETU W POLSKIEJ EDUKACJI
Opublikowano:Nowoczesne technologie stają się z każdym dniem coraz bardziej powszechne. Jeszcze kilka lat temu obce, niedostępne, dziś naturalnie wchodzą w świat użytkownika, wspomagając, ułatwiając i uatrakcyjniając wiele codziennych zajęć. Internet jest dziś narzędziem codziennego użytku, wykorzystywanym w pracy, nauce, rozrywce a owoczesne technologie pełnią ważne funkcje w życiu każdego człowieka. Jedną z najważniejszych jest funkcja edukacyjno-wychowawcza. Autor publikacji zwraca szczególną uwagę na ten niezwykle ważny w życiu człowieka obszar. Pomimo, iż Internet jest dziś medium ogólnie dostępnym wciąż istnieje wiele barier, które utrudniają sprawne wprowadzanie technologii do procesu kształcenia współczesnego dziecka. Media są dziś nie tyle potrzebne co konieczne, więc wspieranie oświaty w przełamywaniu barier związanych z wdrażaniem nowoczesnych technologii do tradycyjnego modelu lekcji, podnoszenie świadomości w zakresie możliwości, jakie nowoczesne technologie otwierają zarówno przed uczniami jak i nauczycielami wciąż wydaje się być tematem otwartym. Badania własne autora pokazują obraz polskiej szkoły zdecydowanie odbiegający od oczekiwań współczesnego ucznia, dla którego cyfrowe narzędzia są narzędziami codziennego użytku.
https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/2380/Bariery_wykorzystania_Internetu_w_polskiej_edukacji.pdf;sequence=1
Zbigniew Osiński
Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej Kielce
2011
Kielce
fragment książki
polski
978-83-89274-65-6