RAPORT BADAWCZY I STRATEGICZNY JRC. DIGCOMP 2.0: RAMA KOMPETENCJI CYFROWYCH DLA OBYWATELI. ETAP 1. AKTUALIZACJI: POJĘCIOWY MODEL ODNIESIENIA

Opublikowano:

Współcześnie niemal wszyscy niezależnie od wieku, wykształcenia, statusu społecznego, czy wykonywanego zawodu, starają się dostosowywać zakres umiejętności do potrzeb, jedni swoich własnych inni środowiska w jakim funkcjonują. Umiejętności te stają się dziś niezbędne dla sprawnego funkcjonowania w życiu zarówno społecznym, jak i często zawodowym. Kształtowanie i rozwijanie kompetencji w zakresie TIK staje się nadrzędnym zdaniem edukacji i procesu samokształcenia. Projekt DigComp określa ramy kompetencji cyfrowych, definiuje je i wskazuje ich zakres. Dostępna publikacja jest raportem mającym stanowić wsparcie dla prawodawców w działaniach na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych obywateli, pomoc w planowaniu inicjatyw edukacyjnych i szkoleniowych, podejmowanych w celu poprawy stanu kompetencji cyfrowych. Zadania skierowane są na konkretne docelowe grupy odbiorców. Katalog kompetencji ujęty został w pięciu obszarach. Projekt DigComp zawiera rekomendacje dla kompetencji kluczowych w niezwykle ważnym dziś procesie uczenia się przez całe życie.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
http://digcomp.org.pl/wp-content/uploads/2016/11/digcomp-2.0-cz.-1.pdf
ISSN:
1831-9424
Autor:
Riina Vuorikari, Yves Punie, Stephanie Carretero, Lieve Van den Brande
Współtwórca:
Jacek Pulwarski
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Informatyczne, ECDL Polska
Rok wydania:
2016
Miejsce wydania:
Warszawa
Typ zasobu:
raport ekspercki
Język:
polski
ISBN:
978-92-79-58876-1
Format:
pdf