EDUKACJA MEDIALNA SENIORÓW W KONTEKŚCIE ROZWIJAJĄCEGO SIĘ SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO
Opublikowano:Współczesny świat to świat ciągłych zmian. Postęp cywilizacyjny wymusza potrzebę dopasowywania się do realiów związanych codziennym uczestnictwem w życiu społecznym, gospodarczym i kulturalnym. Nowości technologiczne z jakimi mamy dziś do czynienia na co dzień determinują konieczność doskonalenia umiejętności związanych z ich obsługą. Edukacja przestała być dedykowana tylko młodszej części społeczeństwa i otworzyła podwoje na kształcenie wszystkich osób chcących podnosić swoje umiejętności niezależnie od wieku. Głównym celem prezentowanego materiału jest ukazanie potrzeby edukacji medialnej seniorów, ze wskazaniem konkretnych umiejętności, które pozwolą nie tylko ułatwić im życie, ale jednocześnie zaspokoić podstawowe potrzeby samorealizacji, uznania oraz rozrywki. Analiza prezentowanych badań wskazuje na dużą samoświadomość tej grupy wiekowej dotyczącą potrzeby rozwijania kompetencji i korzyści z tego wynikających. W prezentowanym artykule omówione zostały podstawowe potrzeby współczesnych seniorów oraz metody ich zaspokajania przy użyciu nowoczesnych technologii umożliwiające i ułatwiające aktywne uczestnictwo we współczesnym społeczeństwie informacyjnym.
http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-dbb787c6-79c9-457a-9f09-8672e6ce770a/c/Edukacja_medialna_seniorow__Wozniak.pdf
2084-2740
Paulina Woźniak-Chojnacka
Uniwersytet Zielonogórski
2015
Zielona Góra
artykuł naukowy
polski