EDUKACJA MEDIALNA SENIORÓW W KONTEKŚCIE ROZWIJAJĄCEGO SIĘ SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO

Opublikowano:

Współczesny świat to świat ciągłych zmian. Postęp cywilizacyjny wymusza potrzebę dopasowywania się do realiów związanych codziennym uczestnictwem w życiu społecznym, gospodarczym i kulturalnym. Nowości technologiczne z jakimi mamy dziś do czynienia na co dzień determinują konieczność doskonalenia umiejętności związanych z ich obsługą. Edukacja przestała być dedykowana tylko młodszej części społeczeństwa i otworzyła podwoje na kształcenie wszystkich osób chcących podnosić swoje umiejętności niezależnie od wieku. Głównym celem prezentowanego materiału jest ukazanie potrzeby edukacji medialnej seniorów, ze wskazaniem konkretnych umiejętności, które pozwolą nie tylko ułatwić im życie, ale jednocześnie zaspokoić podstawowe potrzeby samorealizacji, uznania oraz rozrywki. Analiza prezentowanych badań wskazuje na dużą samoświadomość tej grupy wiekowej dotyczącą potrzeby rozwijania kompetencji i korzyści z tego wynikających. W prezentowanym artykule omówione zostały podstawowe potrzeby współczesnych seniorów oraz metody ich zaspokajania przy użyciu nowoczesnych technologii umożliwiające i ułatwiające aktywne uczestnictwo we współczesnym społeczeństwie informacyjnym.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-dbb787c6-79c9-457a-9f09-8672e6ce770a/c/Edukacja_medialna_seniorow__Wozniak.pdf
ISSN:
2084-2740
Autor:
Paulina Woźniak-Chojnacka
Wydawca:
Uniwersytet Zielonogórski
Rok wydania:
2015
Miejsce wydania:
Zielona Góra
Typ zasobu:
artykuł naukowy
Język:
polski
Format:
pdf