EDUKACJA INFORMATYCZNA - INFORMATYKA A TECHNOLOGIA INFORMACYJNA
Opublikowano:Nowoczesne narzędzia wspomagają wiele działań podejmowanych przez człowieka w rożnych obszarach jego aktywności. Edukacja ma na celu wspierać starania zmierzające do uzyskania kompetencji umożliwiających sprawne posługiwanie się nimi w codziennym życiu. Specjaliści w dziedzinie od wielu lat opracowują standardy pozwalające przygotować nauczycieli do wdrażania edukacji informatycznej w szkołach. Publikacja przybliża znaczenie terminów związanych z zagadnieniem, autor podejmuje próbę definiowania pojęć dotyczących edukacji informatycznej, informatyki, technologii informacyjnej itp., wskazuje różnice pomiędzy nimi. Jak wynika z analizy prowadzonych badań ciągle rośnie świadomość znaczenia nowoczesnych technologii w codziennym życiu, wzrasta więc potrzeba doskonalenia umiejętności związanych z ich wykorzystaniem. Proponowany w artykule model rozwoju technologii w edukacji jest odpowiedzą na potrzeby środowisk przygotowujących się i wdrażających zmiany związane z dynamicznym rozwojem TIK. Prezentowane zadania i propozycje ich rozwiązań stanowić mogą cenne wskazówki w pracy związanej z wykorzystaniem TIK w edukacji na każdym jej etapie.
http://www.isp.org.pl/podstawa/podstawa_files/Edukacja_informatyczna.pdf
Maciej M. Sysło
Instytut Spraw Publicznych
2004
Warszawa
raport ekspercki
polski