RAPORT. SYSTEM EDUKACJI IT W REPUBLICE SŁOWACKIEJ
Opublikowano:Badania poruszające tematy współczesnego systemu edukacji w odniesieniu do potrzeb i oczekiwań społeczeństwa związanych z ekspansją technologii cyfrowych w codzienne życie człowieka pojawiają się w wielu dostępnych opracowaniach. Prezentowany raport dotyczy systemu edukacji IT w Republice Słowackiej. Stanowi kontynuację zapoczątkowanego przez zespół Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych Łukasza Arendt i Tomasza Kacprzaka cyklu badań, dotyczących problematyki IT. Projekt zapoczątkował raport odnoszący się do stanu edukacji w Republice Federalnej Niemiec. Raport prezentowany w niniejszej publikacji składa się z pięciu części, z których pierwsza dotyka problemów z jakimi mierzy się Słowacja w działaniach na rzecz upowszechniania i rozwoju ICT. W kolejnych częściach dokonano prezentacji aktualnego stanu systemu edukacji oraz określono miejsce, jakie w tym systemie zajmuje nauczanie umiejętności ICT, przedstawiono wybrane inicjatywy i projekty służące budowaniu społeczeństwa informacyjnego oraz dokonano prezentacji innowacyjnych koncepcji podejmowanych w celu podnoszenia i doskonalenia umiejętności cyfrowych. Raport stanowi porównanie stanu edukacji w krajach, które zaczęły budowę społeczeństwa informacyjnego w tym samym okresie. Wskazuje podobieństwa i różnice we wdrażaniu nowoczesnych technologii w struktury gospodarki Słowacji i Polski. W raporcie poruszone zostały problemy związane ze zjawiskiem wykluczenia cyfrowego oraz zdefiniowane zostały zadania i działania skierowane na wzmacnianie polityki tworzenia społeczeństwa informacyjnego.
Instytut Pracy i Spraw Socjalnych
2006
Warszawa
raport z badań
polski