JAK BĘDZIE ZMIENIAĆ SIĘ EDUKACJA? WYZWANIA DLA POLSKIEJ SZKOŁY I UCZNIA

Opublikowano:

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii pojawiło się nowe pole w działalności człowieka związane z możliwościami jakie rodzi branża IT. Zmianom zaczęło ulegać wiele obszarów aktywności człowieka realizowanych do niedawna w tradycyjny sposób. Zmiany wymogły potrzebę dostosowywania się do zmian jakie niesie rzeczywistość. Jednym z obszarów, w którym ekspansja nowoczesnych technologii wprowadziła rewolucję jest edukacja. Stoi przed nią wiele zadań i wyzwań skierowanych na zmiany i wymuszających potrzebę dopasowywania się do istniejących warunków. Na przełomie maja i czerwca 2011 roku Instytut Badań Edukacyjnych zaprezentował Raport o stanie edukacji 2010, który jest najbardziej obszernym zbiorem danych na temat systemu edukacji zebranych do tej pory w Polsce. Prezentowana publikacja odwołuje się do wspomnianego raportu, ale podejmuje również tematykę odnosząca się do nowych obszarów, związanych m.in. z technologią i cyfryzacją jako procesami mającymi szeroki wpływ na cały rozwój społeczny, w tym również edukację. Celem niniejszej analizy jest zwrócenie uwagi na zjawiska wywierające wpływ na proces kształcenia oraz ukazanie spojrzenia na przyszłą edukację jako szansę rozwoju oświaty.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
http://www.instytutobywatelski.pl/wp-content/uploads/2011/11/edukacja_kolodziejczyk-polak_internet.pdf
Autor:
Marcin Polak, Witold Kołodziejczyk
Wydawca:
Instytut Obywatelski
Rok wydania:
2011
Miejsce wydania:
Warszawa
Typ zasobu:
raport z badań
Język:
polski
ISBN:
978-83-933794-2-2
Format:
pdf