STANOWISKO W KWESTII ZAPEWNIENIA EDUKACJI MEDIALNEJ WSZYSTKIM GRUPOM WIEKOWYM I SPOŁECZNYM
Opublikowano:W epoce cyfrowej jakiej jesteśmy świadkami i uczestnikami, kształtowanie umiejętności świadomego, krytycznego, odpowiedzialnego i selektywnego korzystania ze środków masowego przekazu jest jedną z kluczowych kompetencji, jaką powinien posiadać człowiek, aby móc w pełni, aktywnie uczestniczyć w życiu społeczno-gospodarczo-kulturalnym. Kształcenie kompetencji w zakresie TIK stało się nadrzędnym celem edukacji. Prezentowany dokument przedstawia stanowisko dotyczące zapewnienia edukacji medialnej każdemu, niezależnie od wieku i statusu społecznego. Wszystkie organizacje, których celem jest ochrona interesów obywateli i wspieranie działań dążących do podnoszenia jakości życia są zdania, że edukacja medialna to niezbędny warunek rozwoju społeczeństwa informacyjnego, w którym istotne jest uczestnictwo w procesach komunikacji społecznej zapośredniczonej przez media cyfrowe. Polski Komitet IFAP UNESCO przedstawia w dokumencie propozycje działań, których podjęcie przyczyniłoby się do skutecznego rozwoju edukacji medialnej i informacyjnej. Przykłady działań wspierających kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie TIK podejmowanych przez inne kraje, pokazują, że zasadnym staje się być walka o podnoszenie jakości kształcenia i umiejętne integrowanie tradycyjnego systemu nauczania z edukacją medialną a wypracowywanie własnego programu przeciwdziałania cyfrowemu wykluczeniu społecznemu jest niezwykle ważnym celem tak w edukacji formalnej jak i nieformalnej.
http://www.unesco.pl/fileadmin/user_upload/pdf/edukacja_medialna_PK_IFAP_stanowisko__1_.pdf
Polski Komitet Programu Informacja dla Wszystkich przy Polskim Komitecie do spraw UNESCO
2011
Warszawa
dokument
polski