E-EDUKACJA W PRAKTYCE – WYZWANIA I BARIERY

Opublikowano:

Nowoczesne technologie, z których od wielu lat korzystamy na co dzień, ulegają ciągłym modernizacjom, do których my użytkownicy staramy się dopasować. Edukacja w zakresie kształtowania i doskonalenia kompetencji medialnych stała się priorytetowym zadaniem systemu oświaty. Pomimo, iż współczesny człowiek ma do czynienia z technologiami od wczesnych lat życia, wciąż pojawiają się bariery, które utrudniają, a czasem uniemożliwiają sprawne funkcjonowanie w cyfrowym środowisku. Prezentowana monografia stanowi zbiór publikacji poruszających tematykę zmian jakie zachodzą we współczesnej edukacji dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych. W pierwszej opisane zostały działania podejmowane na przestrzeni ostatnich lat odnoszące się do prób wdrażania nowych metod nauczania. Zwrócono uwagę zarówno na trudności z tym związane jak i ukazano możliwości jakie tkwią w prezentowanych metodach. Kolejne publikacje podejmują problem tworzenia odpowiednich warunków uczenia się oraz skutecznej motywacji uczniów, która prowadzić ma do rozwijania potrzeby samokształcenia i zwiększenia zainteresowania e-edukacja, umożliwiającą zdobywanie wiedzy w rożnym czasie i miejscu. Analiza przeprowadzonych badań skłania do refleksji nad stanem polskiego systemu oświaty a zdobyte w trakcie zajęć prowadzonych na polskich uczelniach doświadczenie pozwoliło autorom na opracowanie prognoz na przyszłość i wskazanie perspektyw dla dalszych działań zmierzających do podnoszenia świadomości użytkowników nowoczesnych technologii, przełamywania barier i podejmowania wyzwań związanych z podnoszeniem efektywności procesu kształcenia.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
http://www.e-edukacja.net/dziesiata/E-edukacja-w-praktyce-wyzwania-i-bariery.pdf
Autor:
Marcin Dąbrowski, Maria Zając
Wydawca:
Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych
Rok wydania:
2014
Miejsce wydania:
Warszawa
Typ zasobu:
raport ekspercki
Język:
polski
ISBN:
978-83-63127-15-2
Format:
pdf