INTERNET TO CYFROWE PODWÓRKO MŁODYCH? - PODSTAWOWE WYNIKI BADANIA "KOMPETENCJE CYFROWE MŁODZIEŻY W POLSCE"
Opublikowano:Współczesne dziecko nie wyobraża sobie świata bez technologii cyfrowych. Żyje w otoczeniu nowoczesnych narzędzi, którymi posługuje się zdecydowanie sprawniej niż pokolenie rodziców. Narzędzia cyfrowe umożliwiają mu funkcjonowanie w życiu społecznym. Młodzi zyskali miano „cyfrowych tubylców” - ludzi, którzy sprawnie posługują się zdobyczami technologii, wiedzą jak wyszukiwać informacje za pomocą narzędzi internetowych i potrafią kreatywnie wykorzystywać nowe media w zależności od potrzeb. Badanie „Kompetencje młodzieży w Polsce” realizowane w przez TNS Polska na zlecenie Orange Polska miało za zadanie ocenę realnych kompetencji młodych Polaków w zakresie TIK. Informacje pozyskane od młodych respondentów dotyczące aktywności podejmowanych w Internecie, umiejętności wyszukiwania informacji, korzystania z dostępnych źródeł, wiedzy na temat tworzenia własnych treści oraz ocena kompetencji własnych ukazały rzeczywisty stan kompetencji cyfrowych tubylców, odbiegający zdecydowanie od tego, który funkcjonuje w świadomości pokolenia cyfrowych imigrantów, ludzi urodzonych i wychowanych przed epoka cyfrową. Jak wynika z analizy badań przed edukacją wciąż stoi trudne zadanie kształtowania i doskonalenia kompetencji cyfrowych młodych internautów umożliwiające świadome, refleksyjne i kreatywne wykorzystywanie nowoczesnych technologii w codziennym życiu.
http://docplayer.pl/storage/24/3695842/1529965718/ukKhZZpzt78ZTxLtt58dAg/3695842.pdf
Fundacja ORANGE
2013
Warszawa
raport z badań
polski