METODA PROJEKTÓW. PODSUMOWANIE WDROŻENIA W 105 SZKOŁACH NA PODSTAWIE PROJEKTU „ESZKOŁA – MOJA WIELKOPOLSKA”
Opublikowano:Współczesna edukacja poddawana jest procesowi ciągłych przemian, mających na celu podnoszenie jakości kształcenia poprzez wdrażanie nowoczesnych technologii do szkół. Jedną z propozycji przygotowanych właśnie w tym celu jest projekt „eSzkoła – Moja Wielkopolska”, który miał za zadanie wdrożenie do 2014 roku w szkołach Województwa Wielkopolskiego nauki metodą projektów wspieranej poprzez umożliwienie pracy na lekcjach z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu.Program współfinansowany był ze środków Programu Operacyjnego „Kapitał Ludzki” i realizowany przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego w partnerstwie z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza oraz Ogólnopolską Fundacją Edukacji Komputerowej. Niniejsza publikacja stanowi podsumowanie wdrożenia i stosowania w procesie kształcenia metody projektów z wykorzystaniem technologii informacyjnych i komunikacyjnych zarówno w szkołach gimnazjalnych jak i ponadgimnazjalnych. Autorzy przybliżają w niej zagadnienia związane z organizowaniem procesu nauczania i uczenia się prowadzonego się w środowisku cyfrowym z wykorzystaniem metody projektów. Publikacja zawiera wiele praktycznych informacji dotyczących założeń jakie przyświecały twórcom. Wskazane zostały poszczególne etapy realizacji projektu edukacyjnego, dokonano analizy podejmowanych w trakcie jego trwania działań oraz prezentacji wniosków dotyczących wpływu metody projektów na rozwój wiedzy i kompetencji kluczowych u uczniów. Dla zainteresowanych tematem materiał stanowić może zbiór informacji i porad na temat organizacji i realizacji zajęć pozalekcyjnych metodą projektów z zastosowaniem narzędzi TIK.
http://www.eszkola-wielkopolska.pl/att/publikacje/eszkola-podrecznikOFEK.pdf
Stanisław Dylak, Agnieszka Kalisz, Leszek Duda, Agnieszka Linke, Monika Błaszczak, Robert Posiadała, Andrzej Pytlarz
Ogólnopolska Fundacja Edukacji Komputerowej, Oddział Wielkopolski
2014
Poznań
podręcznik
polski
83-918407-7-8