MOTYWY STOSOWANIA ICT W PRAKTYCE ZAWODOWEJ NAUCZYCIELI (DONIESIENIE Z BADAŃ)

Opublikowano:

Nowoczesne technologie zajmują współcześnie znaczące miejsce w procesie kształcenia na każdym jego etapie. Cyfrowe narzędzia dydaktyczne mają za zadanie uatrakcyjniać przekaz, wspomagać zarówno nauczanie jak i uczenie się. Bogata oferta kierowana w stronę placówek oświatowych daje możliwość wyboru narzędzi i dostosowania ich do potrzeb i oczekiwań instytucji edukacyjnych. Publikacja przedstawia fragment badań diagnostyczno-korelacyjnych o charakterze ilościowo- jakościowym, ukazujący poziom kompetencji cyfrowych nauczycieli w zakresie wykorzystywania metod i narzędzi iCT w kontekście nowych trendów technologicznych i towarzyszących im przemian cywilizacyjnych. Autor próbuje ustalić rzeczywiste motywy, jakimi kierują się nauczyciele wykorzystując w swojej pracy cyfrowe narzędzia dydaktyczne. Analiza opinii i doświadczeń jakimi dzielili się nauczyciele w trakcie prowadzonych badań wskazuje główne powody, zarówno przedmiotowe jak i podmiotowe, które warunkują wykorzystanie iCT w praktyce pedagogicznej.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
http://repozytorium.ukw.edu.pl/handle/item/1714
Autor:
Eunika Baron-Polańczyk
Wydawca:
Uniwersytet Zielonogórski
Rok wydania:
2014
Miejsce wydania:
Zielona Góra
Typ zasobu:
artykuł naukowy, raport z badań
Język:
polski
Format:
pdf