ŚREDNIOTERMINOWE EFEKTY PROGRAMU „CYFROWA SZKOŁA”
Opublikowano:Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych pt. „Cyfrowa szkoła” realizowany w latach 2012-2013 miał na celu wdrożenie w praktyce rozwiązań zmierzających do zwiększenia stosowania przez nauczycieli TIK w procesie edukacyjnym, a w konsekwencji – podniesienie kompetencji uczniów w zakresie stosowania nowoczesnych technologii w procesie uczenia się. Prezentowany raport zawiera badania prowadzone w celu oszacowania wpływu rządowego programu „Cyfrowa szkoła” na dydaktykę w objętych nim szkołach. Niniejsze badanie koncentruje się na wpływie programu „Cyfrowa szkoła” na trzy aspekty: sposoby nauczania stosowane przez nauczycieli, sposoby uczenia się uczniów oraz wyniki sprawdzianu szóstoklasisty. Poruszono problem pojawiających się barier związanych z wdrażaniem TIK do szkół i wskazano metody mające stanowić wsparcie w przełamywaniu tychże. Podsumowano postulaty nauczycieli odnoszące się do ich oczekiwań dotyczących wsparcia w działaniach podejmowanych na rzecz rozwoju TIK w edukacji. Wyniki badań wskazują jak w rzeczywistości program „ cyfrowa szkoła” wpłynął na sposób nauczania i uczenia się.
http://eduentuzjasci.pl/images/stories/publikacje/IBE-raport-Srednioterminowe-efekty-programu-Cyfrowa-szkola.pdf
Paweł Penszko, Piotr Zielonka, Rafał Trzciński, Magdalena Cyndecka
Agnieszka Rybińska , Urszula Poziomek, Michał Sitek
Instytut Badań Edukacyjnych
2015
raport z badań, książka
polski