TECHNOLOGIE INFORMACYJNE I KOMUNIKACYJNE W EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ. ROZWÓJ DZIEDZINY I NOWE MOŻLIWOŚCI W PAŃSTWACH EUROPEJSKICH

Opublikowano:

Technologie informacyjno – komunikacyjne są elementem współczesnej rzeczywistości. Zastosowanie ich w różnych obszarach aktywności człowieka poprawia jakość życia i ułatwia wykonywanie wielu codziennych czynności. Ekspansja TIK wprowadziła narzędzia cyfrowe również do edukacji, która do niedawna oparta była na tradycyjnym przekazie wiedzy i umiejętności. Dzieci chętnie korzystają z nowoczesnych technologii w szkole, narzędzia cyfrowe pomagają angażować młodych w proces edukacyjny a co za tym idzie pozwalają osiągać lepsze wyniki w nauce. Szczególną rolę TIK dostrzec można w edukacji włączającej i pracy dydaktycznej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Z zasady są one narażone na bariery związane z możliwością korzystania z TIK. Potrzeba przełamywania trudności w dostępie do technologii w nauczaniu osób niepełnosprawnych i tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wydaje się być konieczna. Przedstawiony raport ma na celu dostarczenie aktualnych informacji na temat rozwoju TIK w obszarze edukacji włączającej. W publikacji przedstawiono również szereg ogólnych wniosków, z których wszystkie zwracały szczególną uwagę na głównych interesariuszy w dziedzinie TIK oraz edukacji, czyli uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE). W raporcie dokonano analizy zarówno potrzeb samych uczniów, jak i ich nauczycieli.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
https://www.european-agency.org/sites/default/files/ICT_for_Inclusion-PL.pdf
Autor:
Amanda Watkins
Współtwórca:
Mária Kőpataki-Mészáros, Elżbieta Neroj, Roger Blamire, Natalia Tokareva, Terry Waller, Marcella Turner-Cmuchal
Wydawca:
Europejska Agencja na rzecz Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi
Rok wydania:
2013
Miejsce wydania:
Bruksela
Typ zasobu:
raport ekspercki
Język:
polski
ISBN:
978-87-7110-483-7
Format:
pdf