INNOWACYJNE ZASTOSOWANIA ROZWIĄZAŃ I NARZĘDZI CYFROWYCH W KSZTAŁCENIU NA POZIOMIE GIMNAZJALNYM I PONADGIMNAZJALNYM W WOJEWÓDZTWIE MAŁOPOLSKIM

Opublikowano:

Narzędzia dydaktyczne od lat wspierają proces nabywania i przekazywania wiedzy na każdym jej etapie. Dziś, w dobie technologii cyfrowych dostęp do nich i możliwości jakie stwarzają uatrakcyjniają przekaz, a tworząc alternatywne wsparcie dla tradycyjnych pomocy dydaktycznych zwiększają zaangażowanie zarówno uczniów, jak i nauczycieli. Niniejszy raport prezentuje wyniki badań jakościowych przeprowadzonych w okresie od 1 czerwca do 15 lipca 2013 roku w 32 szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych na terenie województwa małopolskiego, których celem było określenie poziomu wykorzystania rozwiązań cyfrowych oraz kompetencji cyfrowych nauczycieli i ich wpływu na proces nauczania w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych województwa małopolskiego. Niestety wyniki badań nie są budujące. Niewiele szkół wykorzystuje w pełni możliwości narzędzi do których mają dostęp. Przyczyn jest wiele i niekonieczne wiążą się tylko z niechęcią do podnoszenia kompetencji własnych zarówno uczniów jak i nauczycieli. Prezentowany materiał podzielony został na rozdziały, a streszczenia najważniejszych myśli, ujęte w ramki, oraz wyróżnienia mają ułatwić Czytelnikowi poruszanie się po raporcie.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
https://mwi.pl/materialy/pobierz/21
Autor:
Krzysztof Grynienko, Dominika Hofman-Kozłowska, Anna Kuczyńska, Łukasz Srokowski
Wydawca:
Stowarzyszenie “Miasta w Internecie”
Rok wydania:
2013
Miejsce wydania:
Tarnów
Typ zasobu:
raport z badań
Język:
polski
Format:
pdf