NAUCZYCIEL PRZYSZŁOŚCI W EDUKACJI NA NOWO – REFLEKSJE I WNIOSKI ZE SZKOLENIA PILOTAŻOWEGO PROJEKTU
Opublikowano:Rozwój cyfrowych technologii wprowadził wiele zmian do systemu edukacji. Wyzwania jakim musi sprostać szkolnictwo wyznaczają nowe cele i nowe podejście do nauczania i uczenia się. Zmiany te nie dotyczą tylko kwestii przekazywania wiedzy, ale wymagają współdziałania całego środowiska edukacyjnego, w którym współgrać muszą wszystkie jego elementy, takie jak uczący się, nauczyciele, treści, obiekty oraz dostępne narzędzia i technologie. W publikacji dokonano prezentacji pomysłów, jakie zrodziły się w trakcie rozważań dotyczących kształtu współczesnej edukacji podejmowanych w trakcie szkolenia pilotażowego projektu „Nauczyciel przyszłości w Edukacji na Nowo”. Przybliżono zakres poruszanej tematyki uwzględniając kierunki zmian w sposobach kształcenia dzieci opartych na aktualnej wiedzy psychologicznej, pedagogicznej i neurobiologicznej. Podjęto temat roli nauczyciela we współczesnej edukacji jako kluczowego elementu ewolucji. Zagadnienia związane z mądrym, kreatywnym i efektywnym wykorzystaniem nowoczesnych technologii w edukacji cieszą się dużym zainteresowaniem nie tylko samych nauczycieli ale również innych osób związanych już, bądź wiążących z nią swoją przyszłość. Szkolenia w tym zakresie otwierają drogę nie tylko ku możliwości zdobycia wiedzy i umiejętności ale również wymiany doświadczeń, pozwalających na podejmowanie działań mających na celu przygotowanie szkoły na wyzwania bliższej i dalszej przyszłości.
http://www.ktime.up.krakow.pl/symp2014/referaty_2014_10/janczak.pdf
Izabela Rudnicka, Dorota Janczak
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
2014
Kraków
referat
polski